• Kategorier

  • Arkiv

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag tar ledigt nästa termin, ledigt från pluggandet. Vet inte vad jag kommer att göra. Förmodligen jobba en del, planera framåt och komma fram till exakt vilka kurser som passar det jag tror är rätt för mig.
Inte ens min sommar har blivit eller kommer att bli som jag tänkt. Kan inte säga att det inte spelar roll, men jag kan säga att det inte ska hindra mig, det ska gå ändå. Det ska fungera.
Visst kan jag göra som förra året och åka på sommarkurs, träna och acceptera att placeras som något jag inte är, men orkar inte i år. Insåg förra året att träningen inte de året gav vad det hade kunnat ge. Jag åker inte dit för att åka därifrån utan att ha kommit mer än ett halvt steg framåt. Tänker inte ta det längre. Det räcker med att jag ändå kommer att få ta ifrågasättanden, de som blickar snett på mig och få frågor, kommentarer… många alldeles för privata. Att få höra hur stark jag är, hur häftigt och coolt det är. Att ta varje version på ”rätt” sätt. Allt sånt som kommer från de som inte vet, inte kan veta. Veta hur det är att helt enkelt göra det som känns som enda alternativet om man ska kunna bli vuxen en dag. Och det gör att jag inte klarar av att ta något extra, det räcker med det som skulle varit redan, så den här gången får jag säga nej.

Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Hittade en låttext med Sarah Dawn Finer som till stora delar kändes rätt idag. Både för mig och för mina vänner, ni är värda allt och ni klarar det.

Dreaming, hoping, for another try
I’ve been looking, searching, deeper down inside
And if I loose my way, I’ll find another road
‘Cause I can make a change on my own

I’m moving on and I’m gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who I wanna be
Start living my life for me
I believe that finally I’m moving on

Something, somewhere, that I long to find
I am learning, slowly, one day at a time
That if I loose and fail, I’ll be fine

I’m moving on and I’m gonna get stronger now
And nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who I wanna be
Start living my life for me
I believe that finally I’m moving on

(I can move it) To a brighter dawn
(I can move it) Gotta take the fight
(I can move it) I can make it right
I can make it right

I’m moving on…
Nothing will break me down
I will not give in to doubt
Those days are gone, I can be who I wanna be
Start living my life for me
I believe that finally I’m moving on

I can move it, I can move it

Lämna en kommentar